Monday, July 17, 2017

Cara atasi gastrik dan pedih perut dengan pantas tanpa ubat

Adududu.
Ginilah jadinya bila ada history masalah gastrik. Terlambat makan atau terlebih makan pun perut akan pedih. 


Malam tadi balik dari rumah terbuka, perut dah rasa pedih macam kena hiris dek pisau berkali-kali. Sampai nak bernafas pun tersekat-sekat. 😰

Berkerut-kerut dahi menahan sakit. Mata dipejam sambil berguling ke kiri dan kanan katil.

Nak berjalan ke dapur kena pegang dinding sambil terbongkok-bongkok. Bila berdiri tegak, kaki rasa menggigil. 

Dalam kepayahan, Kak Vit gagahkan jugak diri ke dapur bancuh segelas ESP dan telan 5 biji Alfalfa.

Lepas sejam gitu, alhamdulillah lega. Pedih perut tadi dah tak rasa. Hilang tah ke mana. Segar bijik mata. 

Cuba bangun dan berdiri. Syukur tak perlu terbongkok-bongkok lagi. Boleh jalan tegak macam biasa dah. 

Magik kan, perut dah rasa selesa dan nyaman. Seakan tadi Kak Vit tak diserang gastrik. 

Hilang kerut kat muka menahan sakit tadi. Barulah boleh senyum dengan anak-anak. 

Bila kita diserang gastrik atau pedih perut, itu tandanya perut kita sangat berasid. Mujur ada ESP dan Alfalfa. ESP dan Alfalfa ni bersifat ALKALI. Dan akan bantu NEUTRALKAN asid di dalam perut. 

Jadi.
Tak perlu ambik ubat lagi. :))

Lots of Love



Shaklee Independent Distributor [ID No : 853880]
Mobile: 012-2541296      
Emel: rafaliah@yahoo.co.uk 



2 comments:

Siti Yang Menaip

adus teringat zaman2 kena gastrik dulu.. memang seksa.
alhamdulillah skrang dah tak ada..

lia ummiirfan

Azab kan kena gastrik. Sape ade history gastrik je paham camane rasanya. Huhu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Pengedar Shaklee Banting, Kota Warisan, Dengkil, Putrajaya. Shaklee Business Mentor. | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in