Sunday, December 28, 2014

Mealshakes menampung keperluan nutrisi anak

Harini ada perhatikan tak apa anak-anak kita makan? Banyak makan junk food ke, banyak makan aiskrim ke, banyak makan makanan manis ke.. atau sebaliknya? Saya ialah seorang ibu yang cerewet dalam penyediaan makanan anak-anak saya... haha.. biasalah kan... saya mak.. sape lagi nak ambil berat pasal anak-anak saya kalau bukan saya sendiri? Sape lagi nak berikan yang terbaik untuk anak-anak saya kalau bukan saya? Betul tak? 

Pola pemakanan Irfan ni tak tentu hala.. hahaha.. kadang dia nak makan nasik, ikan goreng, kicap je.. kadang dia nak makan mee goreng je.. kadang dia nak makan ayam goreng je.. haishh.. dah tentulah saya risauuu... Yusuf pulak belasah telan je semua apa yang kami makan.. pun risau gak tu.. kang kot tetiba obes lak.. hihi... macam-macam.. tapi berdasarkan pengalaman saya, anak-anak ni dia suka makan apa yang dia suka makan... ha..! betullah tu kan! hihi.. Kita bagilah apapun menu menarik siap colourful bagai, takde dia nak makannya..! haha.. kalau makan pun sikit je, pastu takmo dah., haiii... hati ibu mana tak risau...

Itulah sebab saya berikan Irfan Mealshakes. Mealshakes ada 24 jenis multivitamin dan multimineral dan ini termasuklah kalsium, fiber, protin, Vitamin B, Vitamin C, D, A, E, K.. haa... banyak tu.. tapiiii... ha.. ada tapinya yea... Mealshakes ni bukanlah pengganti makanan ok.. anak tetap kena makan.. Ini hanyalah vitamin membantu menampung keperluan nutrisi tubuh badan anak. Contohnya kalau macam Irfan ni makan nasik, ayam goreng dan kicap, sayur takde, saya akan bagi buah-buahan kat dia., dan on top of that, saya akan beri jugak Mealshakes untuk menampung lohong zat yang kekurangan tu.. jangan salah faham ok.. Meashakes bukan pengganti makanan.. makan tetap kena makan.. Bila anak-anak dapat zat yang mencukupi, pastinya tubuh badan mereka sihat dan mereka akan cergas, sihat, aktif dan cerdas! 




Tengok poster kat atas ni.. memang betul tau, anak-anak kita kekurangan nutrisi seperti yang disebutkan.. jadi pastikan anak-anak kita mendapat nutrisi yang lengkap untuk perkembangan tumbesaran mereka.

Lots of Love..

Shaklee Independent Distributor [ID No : 853880]
Mobile:             012-2541296      Emel: rafaliah@yahoo.co.uk


*Click here to order.
**COD disekitar Dengkil, KLIA, Bandar Baru Salak Tinggi, Nilai, Banting, Putrajaya.

>> Ingin menjadi ahli Shaklee? Sertai saya dan klik sini << 


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Pengedar Shaklee Banting, KLIA, Nilai, Cyberjaya dan Sepang. Shaklee Business Mentor. | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in