Monday, August 11, 2014

Tips Berhenti Merokok untuk para suami yang merokok..

Hmm... bila cakap pasal nak berhenti merokok ni, saya tau semua perokok nak berhenti.. niat tu dah ada, tapiiii.. tak jumpa cara yang berkesan nak berhenti merokok, ye tak? Masa mula-mula cakap nak berhenti tu, siap bagitau isteri niat suci murni.. isteri pun seronok, eloklah berhenti merokok, tak elok pun untuk kesihatan.. tambah kalau kita ada anak-anak yang ada masalah semput@asthma ni.. laaagiiiilahh tak elok.. namun, hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan, aik? dah nak masuk setahun tak berhenti merokok jugakk.. huhu.. isteri dah hampir putus asa.. dah macam-macam cara cuba.. tapiii, sekejap je suami berhenti merokok, lepas seminggu, hisap rokok balik.. kecewa sang isteri.. tau tak isteri anda kecewa wahai sang suami! 

Suami saya juga seorang perokok. Bertahun sejak kami kahwin saya nasihatkan beliau untuk berhenti.. rasanya berbuih gak lah mulut ni bercakap.. hihi.. tambah pulak anak kami, Irfan, ada masalah asthma.. kadang tu pot-pet-pot-pet gak saya ni.. tapii cam tak 'lutt' je.. sehinggalah saya berikan suami saya VIVIX.. AlhamduLILLAH, dah masuk 4 bulan konsisten dengan VIVIX ni.. tetiba semalam suami saya bagitau,

"Sejak minum VIVIX ni Abang rasa merokok tu jadi tak bestt.. tah caner nak cakap tatau.. tapi, memang rasa tak best dah.."

"OH yea keee.. patutlah saya tengok Abang tak merokok dah.."

"Sape-sape nak berhenti merokok tu eloklah minum VIVIX.. sebab Abang sendiri minum VIVIX rasa tak best bila merokok.."

haaa.. gitulah kata suami saya.. Ya ALLAH! setelah sekian lamaa... akhirnya makbul jugak permintaanku.. AlhamduLILLAH.. saya pun tatau apa yang best tak best merokok ni.. tapiiii.. elok sangatlah berenti kannn.. alhamduLILLAH.. molek sangatlah kita orang Islam ni berenti merokok.. tak bagus untuk kesihatan dan membazirrr.. membazir tu amalan syaitan.. usahler amalkan.. lebih baik invest untuk kesihatan jangka panjanggg.. 


Untuk isteri-isteri sekalian, saya tahu anda bukan tak sayangkan suami anda, tapi anda geram, stress dan sedikit kecewa bila tengok suami anda merokok, betul tak? Jadi, bila suami anda bagitau dia nak berhenti merokok tu eloklah segera dapatkan VIVIX ni untuk suami anda. Sebenarnya bukan ubat yang suami kita perlukan, tapi sokongan.. Sokongan dari segi moral, spiritual dan tentulah sokongan supplemen untuk membantu suami sihat kembali.. Sape tak sayangkan suami..kann... Banyak dah pengorbanan suami untuk kita sekeluarga, apa kata kita sebagai isteri invest sikit untuk kesihatan jangka panjang suami.. kasih sayang dapat, pahala pun dapatt.. 

Lots of Love..


Puan Lia [UmmiIrfan]  Shaklee Independent Distributor 
Mobile:             012-2541296      Emel: rafaliah@yahoo.co.uk


*Click here to order.
**COD disekitar Dengkil, KLIA, Bandar Baru Salak Tinggi, Nilai, Banting, Putrajaya.

>> Ingin menjadi ahli Shaklee? Sertai saya dan klik sini << 


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Pengedar Shaklee Banting, Kota Warisan, Dengkil, Putrajaya. Shaklee Business Mentor. | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in