Wednesday, February 29, 2012

Tekanan DARAH TINGGI..jangan tunggu lama-lama..


Harini saya nak bercerita tentang tekanan darah tinggi dan risikonya..Jom kita baca..

Pengidap Hypertensi/Tekanan Darah Tinggi berisiko tinggi untuk mendapat penyakit jantung. Tekanan darah yang terkawal dapat mengurangkan kematian akibat strok (angin ahmar) dan penyakit jantung.
Faktor risiko yang menyebabkan Hypertensi/Tekanan Darah Tinggi adalah:
  • Umur melebihi 35 tahun
  • Merokok
  • Kegemukan
  • Paras kolesterol tinggi
  • Sejarah keluarga
  • Pengambilan alkohol yang berlebihan
  • Pengambilan garam yang tinggi
  • Simptom/Gejala
    • Pengidap Darah Tinggi kebanyakkannya tidak mengalami sebarang gejala
    • Kadang-kadang seseorang itu hanya mengalami gejala biasa seperti sakit kepala
    • Selalunya ianya berlaku di waktu pagi, bahagian belakang kepala dan rasa berdenyut (bergantung kepada tahap keterukan)
  • Tekanan darah yang tinggi akan mengakibatkan bebanan kepada organ-organ dalam badan dan boleh menyebabkan kerosakan. Di antara komplikasi/kesannya:
    • Otak-Serangan Stroke/Angin Ahmar atau Stroke ringan dan sementara
    • Penyakit jantung
    • Komplikasi pada mata
    • Komplikasi pada buah pinggang
    • Kegagalan fungsi buah pinggang
  • Hypertensi/Tekanan Darah Tinggi anda boleh dirawat:
    • Perlu mengubah amalan cara hidup anda
    • Amalkan permakanan sihat
    • Kurangkan pengambilan garam dan kolesterol
    • Melakukan senaman berkala
    • Kurangkan berat badan jika berlebihan
    • Atasi tekanan secara berkesan
    • Berhenti merokok
Peringatan…jangan tunggu sehingga gejala timbul kerana ia mungkin telah terlambat…..tahukah anda 90% pengidap tekanan darah tinggi tidak menunjukkan sebarang gejala manakala 10% lagi ada menunjukkan simptom/tanda..jadi kalau nampak  sihat..jgn rileks lagi.kene gi klinik selalu check level of blood pressure..Apa yang saya boleh syorkan sebagai langkah pencegahan dari awal ialah mengambil supplemen/makanan tambahan iaitu Fiber Unflavored.


Shaklee Fiber Plan® Unflavored is uniquely formulated with natural plant fiber sources. It is an excellent source of vitamin C. It is fat free and cholesterol free. It promotes regularity and prevents constipation, Helps to maintain normal blood sugar level (beneficial to diabetics) and Cleans the intestines by removing harmful toxins and potential carcinogens.
*A diet high in fiber (25 grams a day) helps keep cholesterol levels..
----------------------------------------------------------------------------
Inginkan maklumat lanjut?
Sila hubungi saya di             012-2541296       | rafaliah@yahoo.co.uk utk sebarang pertanyaan | pesanan anda


Lots of Love..
UmmIrfan

(COD: Sekitar Bandar Baru Bangi, Putrajaya, Dengkil dan Sepang)

**These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. I am a Shaklee Independent Distributor.**

Monday, February 27, 2012

Perbezaan Soya Protein pilihan saya..Pastinya yang terbaik Shaklee ESP! (^_^)

Harini saya nak kongsikan apa perbezaan Shaklee ESP berbanding soya protein lain yang terdapat dipasaran luar sana.  Bukan setakat kualiti sahaja yang diutamakan tetapi juga harganya yang AMAT BERBALOI jika anda nak invest untuk dapatkan kulit cantik, awet muda, membantu masalah penyusuan dan energy booster.

Info menarik~Kacang soya mengandungi satu susunan fotokimia yang mengagumkan, dan susunan yang paling menarik ialah satu chemical bernama isoflavone ~komponen / sebatian kimia yang dikaji dapat melegakan symptom menopous, mengelak kanser, memperlahankan kadar osteoporosis dan mengurangkan risiko penyakit jantung.

Walaubagaimanapon, kandungan isoflavone ni bukan senang-senang dapat diekstrak dari kacang soya. Hanya selepas menjalani proses penapaian (fermentation) yang lengkap, barulah dapat menghasilkan isoflavone, yang dapat dihadam dengan sempurna dalam sistem penghadaman manusia. Dalam erti kata lain, kacang soya yang tidak menjalani proses penapaian sempurna, mempunyai kurang kandungan isoflavone dan tidak sesuai untuk diminum.
_____________________________________________________________

Saya tak nafikan fakta kebenaran ayat di atas....memandangkan di pasaran sekarang ni terdapat banyak dan pelbagai jenis protin (soya)..... dan oleh yang demikian anda perlu bijak memilih protin (soya) yang berkualiti...Bagaimana? Pilihan saya?..Pastinya Soy Protein Shaklee.... kenapa?...Inilah keistimewaan ESP dan 7 kriteria yang ada dalam ESP yang buat saya jatuh hati padanya..hmm mari baca sedikit fakta tentang perbezaan protin shaklee.




Perbezaan Shaklee
Sesetengah protein soya diproses dengan alkohol. Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon yang bermanfaat, malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan. Energizing Soy Protein dicuci dengan air untuk mengekalkan isoflavon genistin dan daidzin yang kritikal demi membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikan soya.




Shaklee Menggunakan Protein Soya Bukan-GMO
Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali Identity Preserved Program (IPP). Program ini memastikan kacang soya kita bebas daripada pendedahan perubahan genetik. Daripada benih sehingga penyimpanannya, anda boleh yakin dengan komitmen kami dalam penggunaan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti.
Membekalkan tenaga berkekalan dengan protein berasaskan tumbuhan yang berkualiti tinggi.

Kandungan rendah lemak bukan GMO (Genetically Modified Organism) iaitu tidak merubah kandungan genetik organismanya, dan lengkap dengan protein yang mengandungisembilan asid amino penting ini sesuai untuk seisi keluarga.Bagi setiap satu hidangan Energizing Soy Protein Shaklee memberikan kandungan14 gram soya protein yang diperlukan oleh hati yang sihat.
___________________

Inginkan maklumat lanjut?
Sila hubungi saya di             012-2541296       | rafaliah@yahoo.co.uk utk sebarang pertanyaan | pesanan anda


Lots of Love..
UmmIrfan

(COD: Sekitar Bandar Baru Bangi, Putrajaya, Dengkil dan Sepang)

**These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. I am a Shaklee Independent Distributor.**

Sunday, February 26, 2012

Anda hamil? Pastikan permulaan yang baik untuk bayi anda

Anda hamil? Ingin tahu vitamin apa yang terbaik untuk perkembangan otak bayi sejak dari dalam rahim lagi? Jom kita baca ni..
-------------------------------------------------------------------------

Omega 3 Dalam Diet Amat Membantu Perkembangan Janin.
DHA adalah asid lemak perlu yang dijumpai dalam badan kita terutamapada otak. DHA adalah sangat penting dalam perkembangan otak, serta aspek-aspek lain perkembangan janin. DHA juga asid lemak utama yang ditemui dalam retina mata, serta organ-organ badan yang lain.
DHA Kaya Dalam Susu Ibu.
Bayi tidak mampu menghasilkan DHA mereka sendiri, mereka memperoleh DHA daripada susu ibu. Sebelum mereka dilahirkan, DHA didapati dari ibu melalui plasenta. Dengan itu, ibu akan mengalami kekurangan DHA. Atas sebab ini pakar mencadangkan supliment Omega 3 kepada ibu-ibu yang mengandung dan ibu-ibu yang menyusu. Ini adalah untuk menambah DHA untuk perkembangan fetus dan untuk mengekalkan kuantiti DHA untuk diri ibu sendiri. Selain itu, suplimen lain yang disyorkan untuk ibu mengandung atau menyusu, seperti asid folik, tetapi Omega 3 lemak tidak terkecuali untuk penbangunan otak janin, pembangunan mata, dan lain-lain aspek perkembangan janin.
KAJIAN 1
The Lancet pada tahun 2007, 11,000 wanita diuji.
Kesan tahap pengambilan makanan laut yang rendah (kurang daripada 340 gram) terhadap pembangunan kanak-kanak.Anak-anak wanita yang terlibat dalam kajian ini telah diuji dari umur 6 hingga 8 bulan. Dan didapati bahawa tahap pengambilan makanan laut yang rendah semasa mengandung memlahirkan kanak-kanak yang mempamerkan tahap IQ yang lebih rendah berbanding daripada mereka yang mempunyai tahap pengambilan makanan laut yang tinggi semasa mengandung.Bukan itu sahaja malah, ia juga menunjukkan bahawa anak-anak wanita dengan tahap pengambilan makanan laut yang lebih rendah mempunyai masalah-masalah lain seperti kurang kemahiran komunikasi dan kurang kemahiran motor halus serta beberapa isu-isu tingkah laku sosial.
KAJIAN 2
American Journal of Clinical Nutrition, 2007
Kesan daripada suplemen DHA pada wanita hamil. Suplemen yang telah dimakan dari bar bijirin yang ditambah dengan DHA. Suplemen bermula pada 24 minggu kehamilan sehingga kelahiran.
Dapati bahawa bayi wanita yang telah ditambah diet mereka dengan DHA semasa hamil menyelesaikan masalah dengan lebih baik berbanding daripada kumpulan ibu yang tidak menerima makanan diperkaya DHA.Banyak lagi kajian demi kajian dilakukan. Keputusan masih membawa kepada kesimpulan bahawa pengambil minyak ikan, dan khusus DHA, semasa mengandung boleh memberi bayi anda suatu permulaan yang baik dalam kehidupan.
Cadangan Kuantiti Pengambilan DHA
Sekitar 200 hingga 300 mg DHA sehari dicadangkan bagi ibu-ibu yang mengandung dan menyusu. Dengan corak pemakanan harian moden kini, kita tidak mungkin akan mendapat DHA yang cukup di dalam makanan kita. DHA didapati terutamanya dalam minyak ikan, bersama-sama dengan asid faty Omega 3 lain seperti EPA. Ibu-ibu mesti berhati-hati dalam memilih suplimen Omega 3. Harga dan jenama tidak menjamin ia adalah minyak ikan yang bagus. Ikan boleh mengumpul toksin laut dalam sistem mereka, seperti PCB dan merkuri. Tambahan pula rantaian makanan ikan menjadikan lebih tinggi kepekatan toksin jahat yang kita mesti jauhi.Atas sebab ini suplimen Omega 3 mesti dihasilkan dengan teknologi yang tinggi dan melalui saringan yang ketat bagi memastikan ia benar-benar bebas daripada mana-mana bahan cemar.Terdapat piawaian antarabangsa yang ketat untuk memantau tahap pencemaran yang terdapat dalam suplimen Omega 3. Suplimen Omega 3 yang terbaik mesti bebas daripada sebarang bentuk pencemaran kimia. Oleh itu mereka menggunakan ikan yang didapati di bahagian yang paling bersih lautan dunia, mereka memproses ikan dengan cara yang tertentu supaya pencemaran sama skali dihapuskan.
___________________________________________


Sekarang anda sudah tahu.. jika ingin membeli suplemen Omega, haruslah menitik beratkan ciri2 di atas. Kenapa saya pilih Omega dari jenama Shaklee?
Kerana
  • OmegaGuard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.*
  • Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi *

    _________________________________________________________________
    Sila hubungi saya di             012-2541296       | rafaliah@yahoo.co.uk
     utk sebarang pertanyaan | pesanan anda


    Lots of Love..
    UmmIrfan

    **These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. I am a Shaklee Independent Distributor.**

Friday, February 24, 2012

Finally, Lecithin is BACK! TAPI..Omega Guard pun POWER jugak untuk pecahkan lelemaksss..! (^_^)

Lecithin?? Yezzaaa...bukan sekadar berfungsi sebagai pemecah lemak tetapi ada banyak fungsi-fungsi lain Lecithin ni sebenarnya..Last month merupakan HOT STUFF sehinggakan Lecithin 'zero-stock' dalam pasaran. Dan kali ini Lecithin kembali semula..So, apa lagi fungsi Lecithin selain memecahkan lemak? Jom baca ni..

1- lecithin membantu mencegah penyakit yang berkaitan dengan lebih lemak dalam badan, seperti darah tinggi, stroke, sakit jantung dan lain- lain. ini kerana lecithin bertindak sebagai pelarut lemak. 

2- lecithin memecahkan lemak, dan jika diambil untuk mengurangkan berat badan, dan jika anda turut bersenam, lecithin mampu membakar lemak dengan lebih cepat. 

3- lecithin juga berperanan dalam penyerapan zat- zat penting dari saluran darah ke dalam sel badan kita. 

4- lecithin membantu melindungi sel darah merah kita daripada serangan virus dan bakteria. 

5- lecithin sangat baik untuk meningkatkan daya ingatan. sebab itu lecithin dapat membantu mengelakkan kita daripada penyakit seperti alzheimer disease. lecithin adalah makanan otak dan saraf. 

6- lecithin dapat membantu masalah insomnia. ianya sumber kepada hormon neurotransmitter yang membantu proses tidur. 

7- lecithin adalah asid lemak yang penting bagi paru- paru bagi mencairkan mukus dan melegakan irritation. 

8- lecithin membantu mencegah eczema, kerana ia adalah zat kecantikan (untuk kulit, rambut).

9- lecithin bertindak sebagai pelincir kepada sendi- sendi badan kita. 

10- lecithin diperlukan dalam penghasilan hormon epinephrine yang diperlukan bagi mencegah simptom menopause dan PMS. 

Dan ini saya nak share TESTIMONI daripada Cik Pau tentang Lecitin:

"FYI...i lost 3 kgs dgn amik lecithin je selama 2 minggu...kehkehkeh..alhamdulillah...yg bestnya laki aku kata...badan aku nampak lain...aku pun tatau apa yg lainnya...tp bestlah sbb buncit perut aku berkurangan (hilang tu belumlah lagi...)
so aku nak amik lecithin, b comp dan alfalfa. Nanti aku bg feedback kat ko bila aku full run..."
-----------------------------------------
Dan terbaru, Shaklee Omega Guard juga boleh membantu memecahkan lelemak untuk mereka yang control weight gitu.. Biar betul?? Betullar nih.. Jom kita baca lagi ape fakta tentang Omega yang boleh membantu memecahkan lelemak:



''Fish oil supplements may help overweight people and people with high blood pressure to lose weight, according to the National Institutes of Health. Omega-3 fatty acids or polyunsaturated fatty acids, are found in fish oil. They are considered essential to your diet because your body can't make them.''
extract from here



Shaklee Omega Guard kaya dgn kandungan asid lemak Omega 3.. dan omega 3 ni lah yg membantu anda sebenarnya

Omega-3 fats help you lose weight :
  1. Omega-3 fats help you control your hunger by stabilizing your blood sugar levels
  2. An Australian study showed that when people took Omega-3 fats while on an exercise program burned more fat than people who Only Exercised (without taking Omega-3 fats) and people who exercised & took other types of fat and…
  3. Studies done in Japan & The Czech republic suggest that Omega-3 fats prevent the creation of ugly body fat and these same studies suggested Omega-3 fats promote more fat burning.

Nantikan entry lain dimana saya akan huraikan dengan lebih lanjut tentang ini naaa..

Anda ingin mencubanya? Lecithin atau Omega? 
_________________________________________________________________
Sila hubungi saya di             012-2541296       | rafaliah@yahoo.co.uk
 utk sebarang pertanyaan | pesanan anda

Lots of Love..
UmmIrfan

**These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. I am a Shaklee Independent Distributor.**
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Pengedar Shaklee Banting, Kota Warisan, Dengkil, Putrajaya. Shaklee Business Mentor. | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in