Friday, July 29, 2011

Demam dan Performance Drink


Demam..?nak mkn ape?..Panadol?..alaa..saya tak suka panadoll..seriusss.saya lebih rela tidur dan minum air kosong dari mkn panadol..bukan sbb ubat2 ni..tapi saya memang tak suke telan tablet2 yang bau2 dia semacam ni ...oh pleaseee..~~.seingat saya kali terakhir saya kene demam ala2 sakit kepala yg agak teruk..time awal2 puasa haritu(sbb saya ni ada gastrik)... saya loya dan sakit kepala..makk aiii. time tu rasa macam nak telan semua orang....well..dipendekkan cerita.untuk redakan kesakitan.instead of telan panadol....saya gi telan omega..telan nutriferon dan minum Performance drink...pahtu gi tidur...Org kat ofis suruh saya minum 100plus..katanya boleh redakan sakit demam.....tapi sy tak suke sbb bergas.... dan high content of sugar..Saya prefer Shaklee Performance Drink. Ianya ala2 jus tang dan berfungsi lebih baik dari 100 plus ...baca kelebihannya disini .

Alhamdulillah..bangun tidur...lega dah migrain tu...ajaib?...semuanya kuasa Allah....dan kali ni nak share cerita ajaib Kak Nadiah ..pengalamannya ketika beliau demam dan ketika abahnya demam....

"...................masa tu rasa mcm nak pengsan...perut macam kena cucuk2 dan di pulas2...buang air pun dah tak keluar apa...badan jadi dehidrasi dan terketar2 tak larat...masa tu memang ummi terbaring je even nak bangun duduk pun tak larat dah...nak bercakap pun dah takde tenaga....muka pucat macam takde darah...suami dan abah ummi risau yang amat...berkejar pergi farmasi beli ubat sakit perut dan cirit birit yang paling bagus(kata ahli farmasi tu la)...masa tu otak ummi dah jammed...tak boleh fikir apa dah...apa org bg semua ummi ambik...janji baik...malangnya sampai ke petang it's getting worse...sampai ummi nak angkat tgn pun tak larat dah...punya la susah hati ahli keluarga ummi, masing2 dah ingat nak bawa ummi pergi hospital...

Sesungguhnya Allah tu Maha Berkuasa...dengan takdir tuhan anak sulung ummi boleh bawa kat ummi satu bakul vitamin2 shaklee (memang vitamin yg ummi makan ummi bubuh dlm satu bakul khas)...anak ummi kata"ummi ni ubat ummi...makan la ummi"...berlinang air mata ummi...ummi buat isyarat menggunakan mata pada suami ummi...ummi bisik pada suami ummi " Abang, tolong keluarkan vitalea 1 biji, b compleks 2 biji, dan vitamin c 2 biji, abang patahkan dua dan abang tolong bancuhkan satu gelas performance drink ye"...suami ummi turutkan sahaja....Subhanallah, menjelang maghrib, secara perlahan2 ummi rasa sakit perut ummi berkurangan, badan ummi terasa sedikit segar dan bertenaga dan cirit birit yang ummi deritai tadi beransur sembuh...SATU KEAJAIBAN BERLAKU!!!!Syukur atas nikmat yang Engkau berikan ini Ya Allah....

Menjelang malam, sebaik ummi kembali normal seperti biasa, abah kesayangan ummi pula mula bersin2 dan melarat sehingga sakit kepala...Masya Allah!!!Sekali lagi ummi di duga...abah ummi dah mencecah 70 lebih usianya...so, bila sakit memang terus macam nak demam...abah ummi kata, selalunya kalau dia kena bersin dan selsema seterusnya bawa ke demam memang akan ambil sehingga 1 minggu baru sembuh...sedih ummi mendengarnya... ummi bagi abah ummi makan vitalea 1 biji, b compleks 2 biji dan vitamin c 2 biji dan di patahkan kepada 2 bahagian (jd 4) dan ummi suruh abah ummi minum air masak suam banyak2...terus dia tidur...

Subahanallah!!!sekali lagi keajaiban berlaku...Sesudah ummi solat subuh...abah ummi menghampiri ummi terus cakap "Shaklee memang Bagus laaaa...tak pernah selsema dan demam abah boleh beransur baik dalam masa sehari je...."...Sekali lagi ummi bersyukur yang amat...sesungguhnya ummi percaya bahawa jika kita yakin dengan sesuatu yang kita makan di samping berdoa ke hadrat Allah (Vitamin hanya penyebab tetapi kesembuhan datang dr keizinan Allah SWT) Insya Allah...pasti kalian juga akan merasai keajaiban dan perbezaan vitamin shaklee ini seperti ummi...Dan insya allah, ummi sekeluarga akan terus mengamalkan Shaklee dan jika ada kebaikan yang ummi perolehi, ummi akan terus kongsikan dengan kalian...

bagaimana dengan anda?lebih gemarkan painkiller dan panadol?..ketahuilah bahawa pengambilan ubat-ubatan boleh mendatangkan risiko terhadap kesan jangka panjang kepada kesihatan..Sebagai alternatif..anda boleh amalkan pengambilan supplemen natural Shaklee.. ...mcm testimoni di atas tu

Akhir kata, mulakan Ramadhan anda dengan mengamalkan gaya hidup sihat bersama Shaklee..

Lots of Love..
UmmIrfan

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Pengedar Shaklee Banting, Kota Warisan, Dengkil, Putrajaya. Shaklee Business Mentor. | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in