Friday, September 15, 2017

Pentingkah extra cash RM500 dalam tangan setiap bulan?

Sebenarnya jika ada extra RM500 cash dalam tangan, ramai je yang suka dan rasa penting sangat,

Walau mak ada duit gaji, kita tahu dah yang tempoh duit gaji kita tu ada dengan kita sekejap je

Belum sampai tengah bulan, dah tenguk kalendar kira berapa hari lagi nak gaji. Huhu. 

Atas sebab semangat nak belanja anak-anak kek secret recipe, tetap sabar dan sikit-sikit simpan tepi. Namun dah masuk beberapa bulan pun belum dapat lagi memenuhi permintaan si buah hati. 


Sampailah mak ketemu orang jual supplemen Shaklee. Katanya jual supplemen boleh tambah duit geli-geli. Mak pun cuba saje. Hajat di hati dapat RM100 pun jadi asal boleh beli kek permintaan anak-anak tadi. 

Lepas 3 bulan jual supplemen, mak dapat duit geli-geli bersih RM500+. Alhamdulillah. Ternganga mulut masa tenguk baki duit yang dipegang si harimau kuning. Lagi mak terbeliak mata sebab dapat sebanyak itu di tengah bulan kala mengambang penuh. 

Balik kerja terus bawak anak-anak ke kedai kek idaman hati. Topup belikan HotWheels sekali. Hehehe.

Bermula dari saat itulah mak paham. Rupanya nak jadi bijak berbelanja bukan setakat perlu berjimat namun perlu tambah pendapatan. 

RM500 mungkin tidak sebesar mana untuk orang lain tapi ianya amat bermakna untuk mak sebab dapat mengukir senyuman manis pada wajah-wajah si jantung hati yang sapepun tak boleh beli. 

Lots of Love




Shaklee Independent Distributor [ID No : 853880]
Mobile: 012-2541296      
Emel: rafaliah@yahoo.co.uk

Wednesday, September 13, 2017

Rahsia kulit wajah tegang dan anjal

Bestnyaaaa kan mak-mak semua, kalau kulit wajah kita tegang, anjal dan cerah persis Kak Lofa. Bila pandang cermin kat bilik, tenguk muka sendiri hati berbunga boleh senyum 15 kilometer. Ewahhh.

Kalau ke reunion sekolah dah tak perlu risau lagi sebab muka masih nampak muda remaja macam dulu. Nak ke majlis-majlis keramaian pun dah tak segan. 

Kak Vit jual Shaklee Collagen Powder ni. Diuji secara klinikal taw. Dan terbukti berkesan dalam 8 minggu. 😍

Sambil mak-mak menaip manja di keyboard komputer, sambil susun fail di ofis, sambil bancuh collagen ni dalam jus dan terus minum.  

Tak perlu nak sapu-sapu bagai kat muka dah. Minum jurr dan sepantas kilat ia meresap ke bawah lapisan kulit wajah adik tu. Penyerapannya pantas sebab molekulnya ringan 1000 Dalton sahaja berbanding jenama lain. 

Ada orang 3 hari dah nampak berseri. Ada orang ambil masa 2 minggu dah rasa kulit licin, anjal dan tegang. Nampak muda. 

Takpe mak-mak sayang. Yang penting kita usaha kembalikan keremajaan wajah kita tu dan 'up'kan keyakinan diri yang sudah hampir musnah. 

Lepas ni mak-mak kena standby senyuman manis setiap hari. Pastinya si jantung hati suka belai dan usap tangan dan pipi. Rasa licin dan halus bak kulit bayi. Dan hatinya terpaut seperti kali pertama jatuh hati. 

Lots of Love




Shaklee Independent Distributor [ID No : 853880]
Mobile: 012-2541296      
Emel: rafaliah@yahoo.co.uk

Tuesday, September 12, 2017

Tips kurus tapiiii syaratnya mesti bersenam.

Uolsss nak tawu tak? 
Sebenarnya kan bila setiap hari kita amalkan Vitamin C dengan kadar yang mencukupi, In Shaa Allah Vitamin C akan hilangkan lelemaks gediks uols tu dengan efisyen. 



Haaa. Mesti terkejut kan. Sebab ape tau, Vitamin C akan bantu tingkatkan metabolisme tisu lemak.

Tapiiiiii. Bukanlah makan Vitamin C pastu dok dendiam lelemaks tu akan hilang, pffff, macam magic Harry Potter tu. Hikhik.

Uolss haruslah bersenam. Bila bersenam lagiiiiiii efektif Vitamin C bertindak buang lemaks yang tersimpan tu. Sedar-sedar perut tetiba kempis-mempis macam anak dara kampung. Ewahhh. 💃🏻

Ok. Tu je Kak Vit nak cakap. Kak Vit tak jual peralatan senaman tau.  

Tapiiiii, Kak Vit jual Vitamin C yang cukup serba-serbi. Sebiji bersamaan 500mg sumber vitamin C. Cukup untuk bantu uols nyahkan lelemaks nakal terobang jauhhhh pergi tak kembali lagi. 

Lots of Love




Shaklee Independent Distributor [ID No : 853880]
Mobile: 012-2541296      
Emel: rafaliah@yahoo.co.uk


x
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Pengedar Shaklee Banting, Kota Warisan, Dengkil, Putrajaya. Shaklee Business Mentor. | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in