Monday, September 25, 2017

Perut berangin tapi masih boleh senyum 15 kilometer

Kan best kannnn adik manis semua, pepagi Isnin camni bila perut berangin pun boleh senyum dari Kajang ke KLCC. 

Apa taknya sebelum gerak ke ofis tadi dah minum segelas ESP dengan air kosong. 

Bila duduk dalam lrt, kita dengan konfiden senyum dan bertegur sapa dengan kawan sebelah. Boleh berborak dan sedor-sedor sampai ofis sudah. Padahal tengah menahan senak angin dok menyucuk kat perut. 

Tiba di ofis, sambil belek-belek fail dan sambil taip kat keyboard, adik manis boleh bancuh segelas lagi ESP dengan air kosong. 

Pejamkan mata dan slo-slo minum. Biar rasa kepekatan ESP menusuki setiap ruang tekak dan terus ke perut. Dan pelan-pelan angin dalam perut hilang entah ke mana. 

Lega bila perut berangin tiada lagi, boleh kenyang sampai tengahari! :))


Lots of Love




Shaklee Independent Distributor [ID No : 853880]
Mobile: 012-2541296      
Emel: rafaliah@yahoo.co.uk

Friday, September 22, 2017

3 Tips Motivasi sempena Maal Hijrah 1439

"1 Muharram detik permulaan, 
perkiraan tahun Islam Hijrah
Perpindahan Nabi dan umat Islam
dari kota Mekah ke kota Madinah."

Bila sebut Hari Maal Hijrah, kita mesti teringat akan kisah kesungguhan Rasulullah S.A.W berhijrah untuk mendapatkan kemenangan dalam agama. 

Kita pun patut ambil uswah (contoh) Baginda untuk lebih berjaya dan terus berjaya tahun demi tahun bersesuaian dengan kehidupan kita harini.

Jadi, harini Kak Vit nak share dengan uols 3 tips motivasi Maal Hijrah

1. Bila dan masuk tahun baru ni, kita ingat semula kejayaan demi kejayaan yang kita dah capai. Sama ada kejayaan besar mahupun kecil yang kita dah kecapi sepanjang 12 bulan lalu. Ianya memberi kesan dalam hidup kita. Bangun dan tekad untuk cipta lagi kejayaan untuk tahun baru Hijrah kali ini. 

2. Tenguk diri sendiri dan kaji selidik semua sikap riak, sombong dan ego kita. Sikap riak, sombong dan ego ni ialah umpan sikap negatif untuk menguasai diri kita. Jadi, sempena tahun baru ni, kita sama-sama buang semua sikap tersebut jauh ke dalam lautan sepi. Usah dijenguk mahupun diperhati. Risau nanti tersungkur lagi. 

3. Niat dan tekad dalam diri untuk jadi insan yang lebih baik. Jadi insan yang beri manfaat pada orang lain. In Shaa Allah hidup kita lebih bahagia sebab kita gembira lihat orang lain pun bahagia. Ubah mentaliti dan ubah diri untuk jadi orang yang lebih berguna dari sebelumnya. 

Jemput #share reramai, moga kita semua dapat pahala. 


Salam Maal Hijrah untuk semua sahabat dan followers kesayangan Kak Vit. :))

Lots of Love


Shaklee Independent Distributor [ID No : 853880]
Mobile: 012-2541296      
Emel: rafaliah@yahoo.co.uk

Friday, September 15, 2017

Pentingkah extra cash RM500 dalam tangan setiap bulan?

Sebenarnya jika ada extra RM500 cash dalam tangan, ramai je yang suka dan rasa penting sangat,

Walau mak ada duit gaji, kita tahu dah yang tempoh duit gaji kita tu ada dengan kita sekejap je

Belum sampai tengah bulan, dah tenguk kalendar kira berapa hari lagi nak gaji. Huhu. 

Atas sebab semangat nak belanja anak-anak kek secret recipe, tetap sabar dan sikit-sikit simpan tepi. Namun dah masuk beberapa bulan pun belum dapat lagi memenuhi permintaan si buah hati. 


Sampailah mak ketemu orang jual supplemen Shaklee. Katanya jual supplemen boleh tambah duit geli-geli. Mak pun cuba saje. Hajat di hati dapat RM100 pun jadi asal boleh beli kek permintaan anak-anak tadi. 

Lepas 3 bulan jual supplemen, mak dapat duit geli-geli bersih RM500+. Alhamdulillah. Ternganga mulut masa tenguk baki duit yang dipegang si harimau kuning. Lagi mak terbeliak mata sebab dapat sebanyak itu di tengah bulan kala mengambang penuh. 

Balik kerja terus bawak anak-anak ke kedai kek idaman hati. Topup belikan HotWheels sekali. Hehehe.

Bermula dari saat itulah mak paham. Rupanya nak jadi bijak berbelanja bukan setakat perlu berjimat namun perlu tambah pendapatan. 

RM500 mungkin tidak sebesar mana untuk orang lain tapi ianya amat bermakna untuk mak sebab dapat mengukir senyuman manis pada wajah-wajah si jantung hati yang sapepun tak boleh beli. 

Lots of Love




Shaklee Independent Distributor [ID No : 853880]
Mobile: 012-2541296      
Emel: rafaliah@yahoo.co.uk
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Pengedar Shaklee Banting, Kota Warisan, Dengkil, Putrajaya. Shaklee Business Mentor. | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in